Екскурсія з класом – це не тільки морока вчителя

Учнівська екскурсія – це не вибаганка а вкрай необхідний і нічим не замінимий захід у вихованні школяра, який як ніщо інше відіграє важливу функціональну роль у формуванні відповідних типів  діяльності людини.

А це в свою чергу нерозривно пов’язане з пізнанням навколишнього світу: особливостей природи, сучасних та історичних подій, елементів побуту, традицій, вірувань, творчих досягнень людства. Разом з тим організація учнівських екскурсій вимагає колосальних зусиль та терпіння організатора.

Більше того, щоб влаштувати дітям пізнавальне свято, яке залишиться в їх пам’яті кращими хвилинами життя і при цьому юридично убезпечити себе, дітей, школу та батьків від несподіваних ризиків, вчителям, які все це організовують (не говорячи вже за формування самої групи) доводиться довго проходити численні етапи «бюрократичного пекла», прикладаючи чимало зусиль часто і в збиток особистому здоров’ю та часу. Але коли під час повернення з вдалої подорожі діти оплесками і щирими вигуками «Дя-ку-є-мо!!!» висловлюють своє ставлення до любимого ВЧИТЕЛЯ і ДРУГА виникає почуття задоволення від досягнутої мети і невимовної поваги та гордості. Адже найвища оцінка праці для ВЧИТЕЛЯ – вдячність своїх вихованців іноді в продовж багатьох років, а для декого і всього їхнього життя ( в силу обставин багато з них, особливо після школи, на екскурсії не попадають). Таким Вчителям (з великої букви!), щиро – повний респект і не тільки від дітей та їх батьків.

На моє глибоке переконання в цьому бюрократичному, але наразі, що б там хто не говорив, в сучасних реаліях потрібному процесі, Вчителя необхідно максимально розвантажити. А тут без послуг туристичної компанії, яка відповідально візьме на себе майже всі етапи «бюрократичного пекла», просто не обійтися.

Отже організацією всіх питань (підбір транспорту, подача екскурсійного матеріалу та безпечність маршруту, харчування, забезпечення побутових питань та змістовного дозвілля і, врешті, оформленням відповідних документів в т.ч. і в дозвільних інстанціях) повинні займатися досвідчені (ліцензовані) фахівці. Для вчителів і так роботи й відповідальності більш ніж достатньо.

Завданням керівників груп (згідно наказу директора школи за 10 учнями закріплюється 1 керівник із числа вчителів)під час здійснення екскурсійних заходів – не думати чим їхати і куди вести, що і де їсти і т. д. а слідкувати за дітьми!

Думаю цю тезу підтримують не тільки батьки  і їх діти – учні, бо це основні складові змістовного і безпечного відпочинку. Разом з тим є випадки, коли вчителі, керуючись на перший погляд благими намірами – за рахунок відмови послуг фахівців ліцензованих турфірм  та перевізників  ти самим економлячи на вартості відпочинку кілька десятків гривень, чим свідомо і невиправдано збільшують ризики, ставлячи тим  під загрозу саму мету заходу – безпечний і цікавий відпочинок учнів.

Виходячи з цього і базуючись на майже 30-річному досвіді роботи по організації екскурсійного обслуговування учнівської та студентської молоді, ми із власної ініціативи взяли на себе всі складнощі, пов’язані із організацією відпочинку та оформленням дозвільних документів. Ми приїдемо до Вашої школи (незалежно від її розташування), або як Вам це зручніше,  в телефонному чи електронному спілкуванні,  і допоможемо підготувати всі документи, по яких самі одержуємо належні дозволи у відповідних інстанціях.

Пам’ятайте! Правильно підготовлені документи – Ваш надійний правовий щит у будь-яких випадках!

Щиро надіюся на Вашу дискусію з цих питань, адже Ваш досвід – це теж велика складова нашого спільного успіху, і як результат – відпочинок був більш доступним по ціні, безпечним та запам’ятався учням, вчителям і батькам як позитив на все життя.

P.S. Як зробити шкільні екскурсії цікавими перш за все для дітей та про типові помилки організаторів відпочинків молоді і що маємо при цьому робити читайте в наступних публікаціях.

 

Довідки і консультації з питань організації дитячих екскурсій можна одержати за тел: 067-289-20-61

Не відкладайте життя на завтра!!!

Василь Дука, директор т/а «Скарби-тур»